,,Ulubione książki moich rodziców"
W roku szkolnym 2016-17 w Szkoły Podstawowej w Drzewianach podjęliśmy wiele działań, które miały jeszcze zwiększyć i poprawić stanu czytelnictwa wśród uczniów „tekstem drukowanym”. W tym celu nauczyciele wykonali i upublicznili na głównym holu szkoły otwartą listę książek, pt. ,,Ulubione książki moich rodziców".
Poprzednie pokolenia wychowały się na książkach, które były dla nich przede wszystkim źródłem informacji, ale i również wspaniałą przygodą w świecie rzeczywistym, jak i fantastycznym. Dzisiaj uczniowie trochę rzadziej sięgają po „papierową lekturę” oraz rzadziej korzystają z doświadczeń i wiedzy swoich rodziców.
Powyższe przedsięwzięcie ma na celu wyrobienie w uczniach nawyku częstego sięgania po książkę, ale również umocnienie więzi pomiędzy dorosłymi, a młodym pokoleniem. Może to właśnie ta książka, którą przed laty z zapartym tchem czytali moi rodzice stanie się w te wakacje moją ulubiona książką. Podjęte działania mają sprawić także, aby dziecko oderwało się na dłuższą chwilę od TV czy smartfona i porozmawiało z rodzicami, ze starszym pokoleniem, czy wzięło do ręki wybraną książkę.
Lista przedstawia się następująco: W ramach zachęcenia do czytania nie tylko w j. angielskim przeprowadzonotakżę wystawę najróżniejszych książek z j. angielskiego.
Lista ulubionych książek przedstawia się następująco:
1. ,,Krzyżacy"
2. „Martwi nie kłamią” Katarzyna Bonda
3. ,,Ogniem i mieczem” X2
4. ,,Potop” X2
5. ,,Pan Wołodyjowski” X2
6. ,,Hobbit” X2
7. ,,Władca Pierścieni” X2
8. ,,Chata”
9. ,,Harry Potter” X2
10. ,,Opowieści z Narnii” X2
11. ,,W pustyni i w puszczy”
12. ,,Baśnie:
13. ,,Pan Tadeusz”
14. ,,Chłopi”
15. ,,Boża Podszewka”
16. ,,Ania z Zielonego Wzgórza”
17. ,,Zemsta”
18. ,,Zbrodnia i kara”
19. ,,Trylogia”
20. ,,Wiersze Brzechwy”
21. ,,Hobbit”
22. ,,Jest taki wiatr”
23. ,,Interpretatorzy”
Marcin Kostewicz,
Paweł Jarociński
W roku szkolnym 2016-17 w Szkoły Podstawowej w Drzewianach podjęliśmy wiele działań, które miały jeszcze zwiększyć i poprawić stanu czytelnictwa wśród uczniów „tekstem drukowanym”. W tym celu nauczyciele wykonali i upublicznili na głównym holu szkoły otwartą listę książek, pt. ,,Ulubione książki moich rodziców".
Poprzednie pokolenia wychowały się na książkach, które były dla nich przede wszystkim źródłem informacji, ale i również wspaniałą przygodą w świecie rzeczywistym, jak i fantastycznym. Dzisiaj uczniowie trochę rzadziej sięgają po „papierową lekturę” oraz rzadziej korzystają z doświadczeń i wiedzy swoich rodziców.
Powyższe przedsięwzięcie ma na celu wyrobienie w uczniach nawyku częstego sięgania po książkę, ale również umocnienie więzi pomiędzy dorosłymi, a młodym pokoleniem. Może to właśnie ta książka, którą przed laty z zapartym tchem czytali moi rodzice stanie się w te wakacje moją ulubiona książką. Podjęte działania mają sprawić także, aby dziecko oderwało się na dłuższą chwilę od TV czy smartfona i porozmawiało z rodzicami, ze starszym pokoleniem, czy wzięło do ręki wybraną książkę.
Lista przedstawia się następująco: