Szkoła Podstawowa w Drzewianach

76-020 Bobolice

Drzewiany 76

Przejdź do strony głównej

Wtorek, 19 marca 2024

Jesteś tutaj: Start

Ostatnie aktualizacje

Rekrutacja 2023/2024

2023-01-31

Rekrutacja 2023/2024

  1. 1.      Dzieci sześcioletnie (urodzone w 2017 roku) muszą odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat. 
  1. 2.      W rekrutacji do przedszkola udział biorą dzieci urodzone w latach: 2017,2018,2019 i 2020, natomiast do oddziałów przedszkolnych zlokalizowanych w szkołach podstawowych dzieci urodzone w 2017r 
  1. 3.      Godziny pracy przedszkola i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych dostosowane są do potrzeb środowiska lokalnego i możliwości organizacyjnych placówki i mogą ulegać zmianie. 
  1. 4.      Listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych wywieszane są w placówkach uczestniczących w rekrutacji.

 

Czytaj więcej o: Rekrutacja 2023/2024

Uchwała nr 1 z 15 09.2022r.-statut SP Drzewiany.

2022-10-24

UCHWAŁA NR 1/2022-2023

RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ  Drzewianach

z dnia15 września 2022r.

w sprawie zmian w statucie Szkoły Podstawowej w Drzewianach

 

Na podstawie art. 72 ust.1 prawo oświatowe (Dz.U.2021.1082 ) uchwala się, co następuje:

§ 1. Wnioskuje się do Rady Pedagogicznej Szkoły o wprowadzenie w Statucie Szkoły Podstawowej w Drzewianach  następujących zmian:

1) § 18 otrzymuje brzmienie: 1.Szkoła zapewnia uczniom możliwość i higieniczne warunki spożywania co najmniej 1 ciepłego posiłku.

2.Korzystanie z posiłku, o którym mowa w ust. 1, jest dobrowolne i odpłatne.

3.Odpłatność za korzystanie z posiłków oraz możliwości całkowitego lub częściowego zwolnienia z opłaty określa Zarządzenie nr 4/2022 Dyrektora Szkoły Podstawowej

w Drzewianach z dnia 29 sierpnia 2022 roku  sprawie wysokości opłat za posiłki w Szkole Podstawowej w Drzewianach.

4.Posiłek spożywany jest w jadalni i organizowany przez firmę cateringową.

5.Z posiłków mogą korzystać pracownicy Szkoły, wnosząc opłatę na zasadach określonych  w ust. 3.

6.Opłaty za obiady uiszcza się w terminie ustalonym w umowie dotyczącej prowadzenia organizacji żywienia zbiorowego dla dzieci i uczniów w placówkach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Bobolice.

2) po § 21b dodaje się § 21c  brzmieniu : „§ 21c”

1. Zajęcia w szkole zawiesza się, na czas oznaczony, w razie wystąpienia na danym terenie:

1) zagrożenia bezpieczeństwa uczniów w związku z organizacją i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych,

2) temperatury zewnętrznej lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęciaz uczniami, zagrażającej zdrowiu uczniów,

3) zagrożenia związanego z sytuacją epidemiologiczną,

4) nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu uczniów innego niż określone w pkt 1-3 - w przypadkach i trybie określonych w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach oraz
w przepisach wydanych na podstawie art. 32 ust. 11.

2. W przypadku zawieszenia zajęć, o którym mowa w ust. 1, na okres powyżej dwóch dni dyrektor szkoły organizuje dla uczniów zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zajęcia te są organizowane nie później niż od trzeciego dnia zawieszenia zajęć, o którym mowa w ust. 1.

3. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, o których mowa w ust. 2, są realizowane wg następujących zasad:

1) Technologie informacyjno-komunikacyjne wykorzystywane przez nauczycieli do realizacji tych zajęć-

a) e-materiały dydaktyczne dostępne m. in.  na stronach internetowych lub platformach:

www.epodreczniki.pl,www.cke.gov.pl,www.lekcjewsieci.pl,www.gov.pl/zdalneauczanie,www.otwartezasoby.pl,www.ore.edu.pl, www.scholaris.pl

a)         programy i materiały prezentowane na kanałach publicznych, w tym kanałach internetowych http://vod.tvp.pl/, www.youtoube.pl

b)inne materiały wskazane i wypracowane przez nauczycieli

c)platforma Microsofft 365 Wysyłanie do uczniów materiałów do lekcji

(w szczególności audiowizualnych), testów, zadań itp. poprzez aplikację Office 365 oraz aplikację Teams.

d)podręczniki zeszyty przedmiotowe, zeszyty ćwiczeń.

2)sposób przekazywania uczniom materiałów niezbędnych do realizacji tych zajęć -

a) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznaniem się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia,

b) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem i rodzicem (m. in. strona internetowa szkoły, aplikacji Teams na telefon lub komputer umożliwiający kontakt głosowy, pocztę elektroniczną szkoły, telefon stacjonarny szkoły),

c) przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach oraz możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu

d) prowadzenie videolekcji z wykorzystaniem aplikacji Teams minimum 30 minut przed komputerem i 15 minut podczas pracy własnej ucznia.

3) warunki bezpiecznego uczestnictwa uczniów w tych zajęciach w odniesieniu do ustalonych w  szkole technologii informacyjno-komunikacyjnych, mając na uwadze łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia.

a)uczniowie i nauczyciele otrzymują indywidualne loginy i hasła dostępu do wykorzystywanych platform,

b) nie należy udostępniać danych dostępowych innym osobom,

c) należy logować się przy użyciu prawdziwego imienia i nazwiska,

d) nie należy utrwalać wizerunku osób uczestniczących w zajęciach,

e) należy korzystać z materiałów pochodzących z bezpiecznych źródeł

f) gdy uczeń doświadcza cyberprzemocy lub jest jej świadkiem, powinien poinformować

rodzica i wychowawcę klasy. Pracownik szkoły zobowiązany jest do

udzielenia pomocy i podjęcia działania zmierzającego do rozwiązania problemu.

g) należy korzystać z materiałów pochodzących z bezpiecznych źródeł.

h) zanim materiały zostaną udostępnione uczniom, nauczyciel zobowiązany jest sprawdzić ich treść. Nauczyciel bierze pełną odpowiedzialność za materiały udostępniane uczniom w sieci.

i) po każdych zajęciach należy wylogować się z platform wykorzystywanych podczas zajęć.

4) sposób potwierdzania uczestnictwa uczniów w zajęciach realizowanych

z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, uwzględniając konieczność poszanowania sfery prywatności ucznia oraz warunki techniczne i oprogramowanie sprzętu służącego do nauki.-

a) Obecność uczniów na zajęciach należy zaznaczać na podstawie obecności podczas spotkań w czasie zgodnym z planem zajęć uczniów w danym dniu. Dopuszcza się sprawdzanie obecności na podstawie pobranej listy obecności na spotkaniu online. Nauczyciel odnotowuje obecności i nieobecności ucznia na stworzonej przez siebie liście i po powrocie do szkoły uzupełnia je w dzienniku klasowym.

b) nieobecność ucznia na lekcji online usprawiedliwia rodzic. Rodzic usprawiedliwia również nieobecności spowodowane chwilowymi problemami z dostępem do internetu lub problemami technicznymi.

4.Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców ucznia, a w przypadku uczniów pełnoletnich - tych uczniów, i w porozumieniu z organem prowadzącym, umożliwia uczniowi, który posiada orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, realizację zajęć indywidualnego nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w indywidualnym kontakcie z nauczycielem lub nauczycielami, uwzględniając zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania.”

 

3)  w § 7b w ust.8 dodaje się pkt 2) w brzmieniu:

2) Pedagodzy specjalni- ich zadaniem jest:

2.1 współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:

a) rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r.poz. 1062 oraz z 2022 r. poz. 975 i 1079),

b) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,

c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,

d)określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;

e) prowadzeniu  zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych

2.2 współpraca z zespołem, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 71b ust. 7 pkt 2 ustawy, w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

2.3 wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły lub placówki,

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,

c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych

i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,

d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;

2.4 udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów

i nauczycielom;

2.5 współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami:

a) rodzicami uczniów;

b) poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, zwanymi dalej „poradniami”;

c) placówkami doskonalenia nauczycieli;

d) innymi przedszkolami, szkołami i placówkami;

e) organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami i podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

2.6 przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły w zakresie zadań określonych w pkt 2.1–2.5.”

 

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Czytaj więcej o: Uchwała nr 1 z 15 09.2022r.-statut SP Drzewiany.